Jump to content
Mr.Beer Community

youdontknowme311

Community Members
  • Content count

    255
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

youdontknowme311 last won the day on August 26

youdontknowme311 had the most liked content!

About youdontknowme311

  • Rank
    Brewmaster in Training

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

1,987 profile views
  1. youdontknowme311

    1 gallon kit

    One other question @MRB Tim with the plastic airlock are you supposed to put sanitizer in the lid or leave as is?
  2. youdontknowme311

    1 gallon kit

    Yea that's what I figured but had to make sure. Thanks again!
  3. youdontknowme311

    1 gallon kit

    @MRB Tim thanks!
  4. youdontknowme311

    1 gallon kit

    I just purchased the Thunder Bay IPA 1 gallon kit and I'm looking for a little clarification about the ingredients included. The website shows and states that this recipe comes with 2 packs of DME but I only revieved 1 500g package that has "No. 2" written on it. The instructions in the kit say it just includes "DME" and not the amount of packages. So I'm asumming that maybe the other recipes might include 2 different types of DME. But this recipes only needs one of them? Not sure if I was shorted or just a mistake on the website.
  5. youdontknowme311

    First batch ever. Flat

    Pull them from the fridge and let them sit at room temp for 3 weeks and they will carb just fine.
  6. youdontknowme311

    Upcoming Brewing Schedule

    El Gordito Mexican Lager Dead & Berried Saison Winter Dark Ale Cider Refill w Raspberries
  7. youdontknowme311

    Conditioning/Cider flavor

    @MRB Tim lol which recipes are your pet favorites?
  8. youdontknowme311

    Conditioning/Cider flavor

    What does the "twang" taste like? Does it still taste like good beer but has a slight twang to it? The batches I get are not pleasant to drink and taste all the same. I get no malt or hop character. Everything is dominated by this off flavor. So maybe it's not "twang" for me because people have success with these recipes and so far I have not. I've done refills, basic recipes, and a bunch of PMs and they all taste the same to me. I'm at a complete loss as to what's causing my issue. I would love to go all grain but if I can't make a decent beer with extract then how can I? Lol
  9. youdontknowme311

    Conditioning/Cider flavor

    I've used the coopers yeast, US-05 & 04. Even with US-05 I get cidery flavors and I've read it's a clean & forgiving yeast. But I've used it a handful of times and still haven't made decent beer worth drinking. It must be the extract twang....I've tried everything else. lol
  10. youdontknowme311

    Conditioning/Cider flavor

    @Jdub I wonder the same thing, every batch I've made has some level of cider flavor to it. I've had Horse's Ass in bottles for at least 6 months now and it's not getting any better. Sticky Wicket had the least amount but it's still there. I've always pitched on the cooler side well at least around 62-68 degrees and I usually ferment around 64-66. So I honestly don't know what is causing my yeast to stress out. I'm interested in doing the 1 gallon batches with DME and seeing if that changes anything for me.
  11. youdontknowme311

    Conditioning/Cider flavor

    Yea same here, but I started thinking that maybe I wasn't giving the water enough time in the fridge to get cold enough. I'd buy the water that day and brew that night so maybe it wasnt cold enough but idk. I'm just reaching for possibilities though. lol
  12. youdontknowme311

    Conditioning/Cider flavor

    @Jdub oh I just meant I have to wait to condition these batches before I find out. I usually taste the cider when bottling too except the one batch I did with distilled water. I tried to pay more attention to pitching temps so we'll see.
  13. youdontknowme311

    Conditioning/Cider flavor

    @Jdub Not yet, I have a few batches that are conditioning right now that I tried a few new things with so I should know shortly. Chantilly Lace is at it's minimum conditioning time so I just put a bottle in the fridge last night. Will find out if it's drinkable in a few days. lol
  14. I made this recipe too and I found that it was more bitter than expected. But it was also riddled with acetaldehyde. So maybe if you fermented too warm & the combo of hops turned up the bitterness idk. I think that's what happened to me. I definitely wanna try this recipe again tho.
  15. youdontknowme311

    "Stuff" floating in keg...

    @MRB Josh R Yeah the lighting in the picture sucks. I bottled it this morning and it was like a off white color, the same color as the trub so I'm thinking it was just yeast rafts as you mentioned. I didn't even think to taste it. Thanks Josh!
×